måndag 9 augusti 2010

Vilket åskväder

Vi hade idag. I över en timme bullrade det och blixtrade utanför. Jag tycker ju att det är ganska fascinerande så jag gick ut på altan för att titta en sväng. Precis då blixtrar det till och bara sekunden senare så dundrar det till högt som bara den. Snacka om att jag hoppade högt! Inte lite rädd man blev, det var verkligen en öronbedövande smäll. Då var jag väldigt glad att jag har en hund som inte bryr som om dunder och brak, han låg inne i sin fåtölj och sov. Det struntade väl han i att det lät lite...

Men sen lugnade det ner sig så jag satt ute och käkade lite lunch. Men det smällde ett bra tag till efter det. Sen blev det tyst i kanske en halvtimme sen smällde det flera gånger till fast då var det längre bort som tur var!

Idag har jag ätit vanlig lunch, kände att jag behövde det för att kunna fungera och skriva vidare. Det har verkligen inte gått bra med skrivandet de senaste dagarna, men idag har det blivit lite grann iallafall. Men det är fortfarande mycket kvar. Men jag ska hinna klart framtills fredag så jag hinner posta det i tid iallafall. Det är ett som är säkert även om jag så måste sitta hela natten på torsdag. Men det hoppas jag inte.

Har gått ner 0.5kg till sedan jag skrev sist, så nu är det 1kg kvar. Jag hoppas på att ta det snart, men nu blir det nog vanlig mat resten av veckan för att hinna få klart allting. Men jag får se hur det går, tar timme för timme nu känns det som.

Ikväll är jag så sjukt trött. De senaste kvällarna har jag suttit och försökt skrivit fram till kl 23 typ. Men nu orkade jag inte, så trött och ont i huvudet. Så ikväll blir det ovanligt tidigt i säng för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar